ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم ... باز بايد سرنوشت از سرنوشت خاتمي در سمينار "نقش مذاهب در ايجاد صلح" عدالت بدون آزادي، توهمي از عدالت است امید داریم در سال جدید تمام خواست های ملت ایران محقق شود به وبلاگ قسمتی با نام 8 دولت 8 کابینه اضافه شده که به معرفی کابینه ی 8 دولت ایران می پردازد و تصاویر و مقالاتی پیرامون این 8 کابینه ارائه می شود از این پس قسمتی با نام حوادث خیابانی به وبلاگ اضافه می شود که شرح حوادثی که در جلوی چشم نگارنده ی این وبلاگ رخ داده است را ثبت می کند

۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

کارگاه آموزشی مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین برگزار شد

/ -به همراه گزارش تصویری- /
از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها 
کارگاه آموزشی «مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین»  برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آقای کتابدار کارشناس علوم ارتباطات و استاد دانشگاه، مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین را با تکیه بر فناوری وبلاگ برای دانشجویان تشریح کرد.
وی نخست با بیان مزایای روزنامه‌نگاری آنلاین اختصاصاً به بحث فناوری وبلاگ پرداخت. تاریخچه وبلاگ و نحوه شکل‌گیری آن در ایران، اولین وبلاگ‌نویسان ایرانی، ملاک‌های مورد نظر برای یک وبلاگ خوب و همچنین قواعد جهانی آنلاین‌نویسی از محورهای اصلی مورد بحث این مدرس دانشگاه بود.
کتابدار مزایای روزنامه‌نگاری آنلاین را در بوجود آوردن زمینه رشد سلائق و دیدگاه‌های گوناگون، کاهش هزینه‌های چاپ، تسریع در زمان انتشار، گسترش توزیع و کاهش محدودیت‌های موجود نظیر دروازه‌بانی خبر برای نویسندگان دانست.
این کارشناس علوم ارتباطات مواردی نظیر تناسب محتوا و موضوع، ادبیات وبلاگ، استفاده از تصویر و لینک‌‌های مرتبط، نگاه نو،پیوندهای روزانه، پیوندهای دائم، رعایت فاصله زمانی بین یادداشت‌ها را جزء ملاک‌های محتوایی یک وبلاگ خوب ارزیابی کرد.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود:  ملاک‌های فنی یک وبلاگ خوب در مواردی نظیر تناسب گرافیک وبلاگ با موضوع استفاده از بخش معرفی وبلاگ، رعایت نکات ویرایشی و نگارشی، استفاده از آرشیو موضوعی، وجود شمارشگر بازدیدکنندگان و سرعت بارگذاری وبلاگ است.
توصیف اصطلاعات فنی text، context، چانک، Hyperlink و tag از نکات دیگر بحث آقای کتابدار بود.
وی در پایان قواعد جهانی آنلاین‌نویسی را با تشریح ساختار متن، محتوای متن و لینک‌های متن به تفصیل توضیح داد.
...................................................................
گزارش تصویری

1 نظرات:

پادشاه اهوازی گفت...

salam shoma link shodid
منو با نام پادشاه اهوازی لینک بده مرسی...
مطالب وبلاگتون خیلی جاله........خوشم اومد

www.atrineh.blogfa.com

ارسال یک نظر

 
طراحی و فارسی سازی توسط میثاق اختر(misagh akhtar) | برای مشاهده بهتر وب سایت لطفا از جستجوگر firefox استفاده کنید